Fitness uzmanları yanıtladı: İyi bir antrenman yaptığınızı nasıl anlayabilirsiniz?

Düzenli spor yapıyor ama yaptıklarınızın vücudunuza yarayıp yaramadığını kestiremiyor musunuz? İdeal antrenman programının ne olduğu konusunda kafa karışıklığı yaşadığınız oluyor mu?

Kıdemli eğitmen Christian Erwin “iyi bir antrenmanın” ne demek olduğunu açıklarken bunun tamamen kişiye özel bir deneyim olduğunu söylüyor.

Ancak Erwin, ideal egzersiz rutininizin “tamamen hedeflerinize bağlı olduğunu” belirterek, “hepimizin güç veya kondisyonun bizim için ne anlama geldiğine dair farklı hedefleri ve fikirleri var” dedi.

Bu nedenle yeterli egzersiz yaptığınızdan emin olmanın ilk adımı hedeflerinizin ne olduğuna karar vermekten geçiyor.

HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN

Üç saatten kısa bir sürede maraton koşmaya mı hazırlanıyorsunuz yoksa market poşetlerini taşırken nefesiniz kesilmeden merdivenleri çıkmak mı istiyorsunuz?

İlkini hedefliyorsanız doğrudan kardiyoya koşun, ancak kas geliştirmeye çalışıyorsanız ağırlıklarla başlayın.

Bir hedef belirlemek, hem uzun vadede hem de günlük olarak “iyi bir antrenmanın” sizin için ne anlama geldiğini belirlemenize yardımcı olur.

Heatwise sıcak yoga stüdyosunun kurucusu Samantha Scupp, The Post’a “Bu, farklı insanlar için farklı anlamlara gelebilir” diyor.

Her antrenmanın sizi nefessiz bırakması ve ter döktürmesi gerekmez. Bazı günler vücudunuzu basit bir rutinle hareket ettirmek veya esnemek, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için yeterlidir.

Uzmanlar, ne sıklıkta egzersiz yaptığınızın, egzersizin ne kadar zor olduğundan daha önemli olduğu konusunda hemfikir.

Erwin, “Tutarlılık herhangi bir egzersiz rejiminin anahtarıdır, bu nedenle en zorlu, en ‘etkili’ egzersiz, eğer onu tekrarlamak istemiyorsanız ve onu sürekli bir öncelik haline getirmek istemiyorsanız, faydalı olmayacaktır” diye açıkladı.

Belirlenmiş bir egzersiz rejimine uymak, hedeflerinize ulaşma yolunda ilerlemenize yardımcı olsa da, bunun kendiniz için işe yaramasını sağlamanız gerekir.

VÜCUDUNUZU DİNLEYİN

Kişisel antrenör ve “Sağlığınıza Sahip Çıkın: Sağlık Platolarınızı Aşmanız İçin Size Araçlar Veriyoruz” kitabının yazarı Daniella Dayoub Forrest, “Vücudunuzun size ne söylediğini dinleyin” dedi.

İstediğiniz sonuçları göremiyorsanız sporunuzu geliştirmek isteyebilirsiniz. Ancak kendinizi yorgun, ağrılı, hasta veya incinmiş hissediyorsanız, muhtemelen bunu azaltmalısınız.

Forrest, “Tavsiyem iki yönlü: Bunu sevmeniz gerekiyor (böylece gerçekten yapabilmeniz için) ve hedefinize ulaşmanıza yardımcı olup olmayacağını düşünmelisiniz. Bu kadar basit,” dedi.  

Erwin de, “Harekete geçirilebilir bir hedefi derin bir kişisel arzuyla birleştirdiğinizde, sürdürülebilir ve kalıcı bir sağlıklı yaşam planına sadık kalmak için en iyi motivasyonu yaratırsınız.”

“Ancak günün sonunda en önemli şey, daha uzun, daha sağlıklı ve daha mutlu yaşamak için yoğun yaşamlarımıza bir tür hareket katmamızdır.”

“Vücudunuzu hareket ettirmek hem fiziksel hem de zihinsel faydalar açısından harikadır.” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

footer link satın al
tanıtım yazısı satın al
backlink satın al
Kartal Escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
istanbul escort
istanbul escort
bahçeşehir escort
bakırköy escort
şirinevler escort
şişli escort
esenyurt escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
beylikdüzü escort
taksim escort
bakırköy escort
bonus hunt
betmarlo
egt oyna
pragmatic slot oyunları
barn festival
dog house megaways
betibom
sweet bonanza
tombala oyna
aresbet
wild west gold oyna
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
markaj giriş
sweet bonanza
sugar rush
diyarbet
diyarbet
diyarbet
gates of olympus oyna
big bass bonanza oyna
trwin
diyarbet
diyarbet
casipol
casipol
casipol
betingo
egt oyna
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
tombala