Sağlık Bakanı Koca paylaşımında şunları söyledi; Randevu sorununu kalıcı olarak çözmek için ilk tedbir: 1 gün öncesinden onaylanmamış randevular geçersiz kabul edilecek.
‘RANDEVUMA GELECEĞİM’ ONAYI
Yeni tedbirleri kademeli şekilde hayata geçirerek, randevu sorununu kalıcı olarak çözmek için çalışmalarımızı başlattık. Uygulamaya koyacağımız ilk tedbir, hastadan, “Randevuma geleceğim” onayı almak olacak. Bu onayın randevudan önceki gün 23.59’a kadar verilmesi gerekecek. Onaylanmamış randevular iptal edilmiş sayılacağı için bir başkasına randevu vereceğiz. Böylece son dakika iptalleriyle oluşan atıl kapasiteyi verimli şekilde kullanacağız. Bugünkü verilere göre %20 kapasite artışına karşılık geliyor.
GİTMEYENLERE NE OLACAK?
Randevu aldığı, onay verdiği halde gelmeyenler, aynı branşta hiçbir hekime ve sağlık tesisine müracaat edemeyecek. Aynı klinikten mükerrer randevu alamayacak. Yakında uygulamaya konacak bir yöntemle ikinci randevusunu aldığı halde bu randevuya da gelmeyenlerin randevu almasını 15 günlük zaman dilimi için bütün branşlarda randevuya kapalı hale getireceğiz. Randevu sorununu kalıcı olarak çözmek amacıyla getirdiğimiz uygulamaları süreç ilerledikçe başka tedbirler izleyecek.
SON DAKİKADA İPTAL EDİLEN RANDEVULAR
Yeni uygulamayı zorunlu kılan nedenleri hepimiz biliyoruz: Geçen yıl 23 Milyon randevuya gelinmedi. Bu yılın ilk 3 ayında bu sayı 6 Milyon. Daha önce, randevu alıp gelmeyenlerin 15 gün içinde yeniden randevu almasını kısıtlamıştık. Bu yararlı oldu ancak randevu alanların randevusunu son dakikada iptal edilebilmesi mümkündü ve kısıtlama getirilmiyordu. 25 milyon vatandaşımız, sayısı toplam 81 Milyonu bulan randevuyu son dakikalarda iptal etti. Bu boşlukların her birine yeni randevu veremediğimiz için 21 Milyon randevu kapasitesi atıl kaldı. Bu gibi sorunlar yeni uygulamaları zorunlu kılıyor.
Kademeli şekilde yeni tedbirleri hayata geçirecek ve randevu sorununu kalıcı olarak çözeceğiz.
MHRS Randevu Sorunu ve muayene kapasite yetersizliği üzerinde odaklanmış durumdayız. İl, hastane ve branş bazında yaşanan sorunları ayrıntısıyla inceledik. Hastane yöneticilerimiz yoğun bir çalışma içerisinde. Artan sağlık hizmeti talebine karşılık kapasitemizi artırıyoruz.
Randevu sorununda öne çıkan iki etken var. Birinci etken: Hekim sayımız taleple kıyaslandığında yetersiz. Aynı zamanda, bu kapasite, şartlardan ötürü verimli kullanılamıyor. Çözüm olarak; uzman ve yan dal uzmanı hekim sayımızı, ihtiyacı karşılayacak düzeye çıkaracak çalışmaları tamamladık. Yakın dönemde, uzman ve yan dal uzmanı hekim sayısında önceki dönemlerle kıyaslanmayacak artışlar olacak. Randevu sorunu ve kapasite yetersizliğinde ikinci etken, mevcut kapasitenin yeterince verimli kullanılamamasıdır. Bu ikinci etkene, hastanelerimizin kapasite kullanımı ile, randevu alıp randevusuna gelmeyenlerin sebep olduğu atıl kapasite yol açıyor. Hızla çözülmeye elverişli, hastalar arasında asla adil olmayacak sonuçlara yol açan sorun budur. Gelinmeyen randevulara karşı ilk tedbirleri almıştık. Yeni yaptığımız analizler, bazı zorunlulukları işaret ediyor. Kademeli şekilde yeni tedbirleri hayata geçirecek ve randevu sorununu kalıcı olarak çözeceğiz.